5 padomi, lai UZVEIKTU pavasara NOGURUMU

Nu jau gandrīz droši varam teikt – ziema ir aiz muguras, un drīz jau klāt būs daudz siltāki, sausāki, saulaināki un visādi citādi ķermeni un prātu uzmundrinošāki laika apstākļi. Un, lai gan mēs to labi apzināmies, tomēr tieši pavasaris ir tas laiks, kad lielākā daļa cilvēku izjūt organisma nogurumu. Tas var izpausties dažādi – pelēka un neveselīga sejas ādas krāsa, tumši loki zem acīm, slinkums uzsākt un paveikt jebkādus darbus, miegainība, nevēlēšanās darīt ko vairāk, kā vien ir nepieciešams utt. Kā pārvarēt šīs sajūtas jeb kā uzveikt tā dēvēto PAVASARA NOGURUMU? Šoreiz espati.lv ir apkopojusi pašas vienkāršākās, taču līdz ar to arī labākās, idejas un padomus, ko liec aiz auss un pasaki nogurumam – NĒ – arī tu!

POPULĀRĀKIE PAVASARA NOGURUMA IEMESLI
Kādi tad ir tie iemesli, kādēļ tieši pavasaris ir tas laiks, kad visa daba mostas, un ar prātu it kā gribētos tai mosties līdzi, taču ķermenis saka – es esmu noguris! Speciālisti apgalvo, ka iemesli šīm sajūtām ir vairāki. Pirmkārt jau pavasaris ir tas laiks, kad pēc garā un tumšā ziemas perioda esam pamatīgi patukšojuši savas vitamīnu un minerālvielu rezerves organismā. Tas jau ir skaidrs – ziemas perioda ēdienkarte ne vienmēr ir tā sabalansētākā un svaigiem augļiem un dārzeņiem pārpilnākā. Tā visa rezultātā pavasarī nereti rodas situācija, kad organisms sāk gluži vai kliegt pēc jaunas vitamīnu un minerālvielu devas, lai var atgūt zaudēto, un arī iekrāt kādu rezervīti priekšdienām.

Otrs iemesls pavasara nogurumam ir rudens un ziemas periodā izslimotās slimības un infekcijas. Mūsdienās tikai retajam izdodas izvairīties no kāda vīrusa, vai tik slavenās gripas. Protams, medikamentu lietošanas, un pašas slimības kā tādas rezultātā, imunitāte ir pavājinājusies, organisms jūtas iztukšots un noguris.

Trešais iemesls ir ziemas periodam tik raksturīgais svaiga gaisa un gaismas trūkums – lielāko daļu laika esam sēdējuši piekurinātās iekštelpās un iztikuši ar mākslīgā pagaismojuma palīdzību. Un ceturtais populārākais iemesls, kas vainojams pavasara noguruma sajūtās, ir pārlieku bagātīga ziemas perioda ēdienkarte, kas ir raksturīga lielākajai daļai no mums. Tā rezultātā pavasarī atmostamies gan ar tauku mētelīti uz vēdera, gan arī ar ne pārāk tīkamu pašsajūtu kopumā.

 
5 PADOMI, LAI UZVEIKTU PAVASARA NOGURUMU
Atjauno vitamīnu un minerālvielu rezerves! Pirmais un pats svarīgākais solis pavasara noguruma pārvarēšanas programmā, ir tieši vitamīnu un minerālvielu pastiprināta uzņemšana. Galvenie vitamīni, par kuru esamību savā ēdienkartē ir vērts piedomāt, ir šādi – C (stiprina imunitāti, uzlabo vispārējo pašsajūtu), E (spēcīgs antioksidants, atbildīgs par skaistu ādu), A (spēcīgs antioksidants, aizsargā no novecošanās), B grupas (enerģijas avots, uzlabo imunitāti), kā arī D (spēcīgs ierocis cīņā ar nogurumu un depresiju). Savukārt nepieciešamākās minerālvielas tieši pavasarī ir cinks (Zn), kalcijs (Ca), magnijs (Mg), dzelzs (Fe) un varš (Cu). Lai apgādātu sevi ar visiem nepieciešamajiem vitamīniem un minerālvielām, jāsāk ir ar savas ēdienkartes pārlūkošanu – cik daudz svaigu un veselīgu produktu tajā atrodami? Cik daudz ir pusfabrikāti un pārlieku termiski apstrādāti ēdieni? Pamatā veselīgas ēšanas noteiktumus zinām mēs visas, taču pavasaris ir īstais laiks, lai šīs zināšanas BEIDZOT liktu lietā, un parūpēties par sevi, savu veselību, pašsajūtu un, protams, arī labo izskatu! Lasi arī – Svarīgākie vitamīni tieši sievietei – kuri tie ir?
 
Padomā par savu imunitāti! Pēc ziemas perioda temperatūras svārstībām, slimībām un vīrusiem, mūsu imunitāte var būt visai savārgusi. Lai to stiprinātu, protams, svarīgi ir ņemt vērā jau iepriekš minēto padomu par vitamīnu un minerālvielu rezervju atjaunināšanu un papildināšanu. Galvenais vitamīns, kas rūpējas par spēcīgu imunitāti, ir tieši C vitamīns. Labs padoms ir iekļaut savā ēdienkartē lielogu dzērvenes, kas pavasarī veikalu plauktos ir visai bieži sastopamas – ēd tās svaigas, pārlejot ar medu, vai rīvētas, pārkaisot ar pavisam nedaudz cukura. Šāda vitamīnu bumba būs īsts pozitīvais trieciens tavai imunitātei, pašsajūtai un veselībai kopumā. Taču atceries vienu – C vitamīns nespēj nogulsnēties mūsu organismā, tas neveido rezerves, tādēļ šo vitamīnu ir jāuzņem katru dienu! Šim nolūkam lieto ne tikai dzērvenes, bet arī jebkuras citas ogas, visus citrusaugļus un citus vērtīgus šī vitamīna avotus! Lasi arī – Dabīgu imūnsistēmas stiprinātāju top 10!
 
Iekļauj krāsas savā ēdienkartē! No smagās un sildošās ziemas perioda barības, centies atgriezties pie svaigās, vieglās un krāsainās pavasara un vasaras ēdienkartes – dārzeņi, augļi un visi zaļumi ir tieši tas, kas nepieciešams tavam organismam, lai atgūtos no ziemas miega un pārvarētu pavasara nogurumu. Iekļauj savā ēdienkartē krāsas – oranžo (apelsīni, aprikozes, persiki, burkāni, paprika u.c.), sarkano (bietes, paprika, zemenes, ķirši, dzērvenes u.c.), zilo (mellenes, vīnogas, baklažāni u.c.), zaļo (visi lapu salāti, zaļumi, paprika, kivi, āboli, bumbieri u.c.) un arī dzelteno (citrusi, banāni, paprika, melone, ananāsi u.c.). Šādā veidā veidojot savu ēdienkarti, tu vari būt pārliecināta, ka tajā būs ne tikai skaistas krāsas, bet arī nepieciešamie vitamīni un minerālvielas. Kā vislabāk aprēķināt nepieciešamo svaigu augļu un dārzeņu dienas devu? Speciālisti apgalvo, ka 3-5 porcijas dienā ir tas, kas tev nepieciešams (ņem vērā – vienas porcijas svars – aptuveni 150 grami).

Paralēli krāsām savā ēdienkartē, atceries arī par pietiekošu šķidruma daudzumu, kas, starp citu, spēj darīt gluži vai brīnumus – 1,5 l ūdens dienā aizdzīs gan nogurumu, gan pelēko sejas ādas krāsu, gan zilos lokus zem acīm. Netici? Izmēģini! Lasi arī – Ūdens un tavas ādas skaistums – pastāv būtiskas saistības!

 
Pietiekoši atpūties! Ja nogurums ir jūtams, tad skaidrs ir viens – IR jāļauj savam organismam atpūsties. Padomā par to arī pavasarī – atvēli savam organismam vairāk laika atpūtai un kvalitatīvam miegam. Slavenās astoņas stundas nakts miera ir obligātais minimums, kas komplektā ar svaigo un sabalansēto ēdienkarti, pietiekošu ūdens daudzumu, vitamīniem un minerālvielām, spēs tevi atkal atgriezt uz spēka takas. Tas ir visdrošākais veids, kā sagaidīt vasaru lieliski izskatoties, jūtoties un, protams, ar lielu smaidu sejā! Lasi arī – 7 pazīmes, kas liecina – tev steidzami jāatpūšas!
 
Baudi svaigu gaisu un gaismu! Termometra stabiņa slīdēšana zem nulles atzīmes nu jau ir, varētu teikt – pagātne, turklāt ar katru dienu gaiss iesilst arvien vairāk, un arī par gaismas trūkumu varam sūdzēties arvien mazāk. Izmanto šo laiku un dodies ārā – pastaigas, svaiga gaisa peldes, dziļas ieelpas, saules staru ķeršana – tas viss liks tev ne vien justies labāk un aizdzīt pavasara nogurumu, bet arī izskatīties labāk. Pavasaris ir laiks, kad daba mostas no ziemas miega – arī mēs esam dabas daļa, tādēļ ir nepieciešams šad un tad savienoties ar to, lai arī izjustu pozitīvās pārmaiņas, pamostos, un vienkārši labi justos. Dodies pie dabas – pastaigas pa mežu, gar jūru, gar upes malu, vai vienkārši pa kādu klusu lauku ceļu, noteikti ļaus tev izjust pavasari visā tā skaistajā krāšņumā! Izbaudi! Lasi arī – 3 iemesli, kādēļ tev noteikti jāizmēģina nūjošana!

Saistītie raksti

6 komentāri
  1. Ahem, vai nebūtu vainojams tas, ka tagad agrāk paliek gaišs, tādēļ arī sākam mazāk gulēt, jo ceļamies ar gaismiņu?

  2. nedomāju, ka stundu skaits, ko guļam pavasarī vai vasarā samazinās – cik vajag tik vajag neskatoties uz gaismu!

  3. Man vēl nav sācis pāriet tas nogurums, nevar vien beigt gribēt pusdienas pārtraukumā aiziet kaut kur nosnausties!

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.