5 faktori, kas nosaka jūsu miega kvalitāti – sākot no matrača līdz pat gaismas nozīmei.

Kvalitatīvam miegam naktī ir jānodrošina mūsu produktivitāte, labsajūta un enerģija nākamās dienas izaicinājumiem. Tomēr rekomendētās 8 stundas miega daudziem no mums ir visai sarežģīti izpildāmas. Kas mums būtu jāmaina un kāpēc profesionāļi vispirms vērš uzmanību tieši uz matraci? Šajā rakstā ir minēti 5 dažādi faktori, kas nosaka jūsu atpūtas kvalitāti.

Gultas matracis
Gultas matracis


Matracis

Gulēšanas pamatnei ir vislielākā ietekme uz jūsu atpūtas kvalitāti. Eksperti uzskata, ka vecs matracis bieži vien ir kakla un muguras sāpju cēlonis. Tas arī palielina vispārējo noguruma līmeni un izraisa stresu. Slikts miegs un nepietiekama atpūta var radīt grūtības koncentrēties, kā arī pagarināt reakcijas laiku un galu galā izraisīt risku pieņemt vairāk nepareizu lēmumu. Tātad, ja jūs prātojat, kas jums jāmaina, lai beidzot iegūtu kvalitatīvu miegu, viena no vispopulārākajām atbildēm ir ļoti vienkārša – jums jāmaina matracis. Izvēloties matraci, rūpīgi apdomājiet, kādi vēl papildu faktori neļauj jums labi atpūsties. Tāsvar būt alerģijas, svīšana vai nejutīgas ekstremitātes nakts laikā, vai arī iemesls var būt vienkārši vecā matrača nolietošanās un labo īpašību zaudēšana. Piemēram, cilvēkiem, kas mokās ar pastiprinātu svīšanu, ieteicams gulēt uz atsperu matračiem, savukārt tiem, kam ir mugurkaula vai locītavu problēmas, jāizvēlas viskoelastīgās gulēšanas pamatnes. Lateksa matracis ir vispiemērotākais cilvēkiem, kas cieš no alerģijām.
Kvalitatīvs matracis ideālā variantā tiek galā ar visiem šiem uzdevumiem.
Ja nevēlaties mainīt savu matraci vai gluži vienkārši to nesen iegādājāties, taču jūtat, ka tas jums navpiemērots, izmēģiniet virsmatraci, kas var būt lielisks risinājums. Virsmatracis pielāgojas ķermenim unveic koriģējošu funkciju, pārklājot jūsu esošo miega pamatni ar papildu labām īpašībām un ļaujot jumsbaudīt labāku miegu.

Gaisma

Izmēros plaša un gaiša guļamistaba ir kļuvusi par mūsdienu interjera standartu. Tomēr tikai nedaudzi cilvēki uzskata, ka pārāk daudz gaismas guļamistabā var ietekmēt cilvēka relaksācijas kvalitāti. Par miegu atbildīgais hormons melatonīns tiek ražots tikai krēslas laikā. Tā ražošanu traucē gaisma, tāpēc pat tad, kad pienācis laiks doties pie miera, jūsu ķermenis, iespējams, nevēlēsies gulēt. Ja telpā ir pārāk daudz gaismas, jums var būt grūti aizmigt, pat aizverot acis un mēģinot gulēt. Tieši tāpēc, tuvojoties gulētiešanas laikam, eksperti iesaka aizklāt logus, izslēgt viedierīces un tā vietā palasīt grāmatu. Gaišā
guļamistabā optimālais risinājums ir tumši, necaurspīdīgi nakts aizkari un apgaismojums ar regulējamu intensitāti.

Spilvens

8 stundas kvalitatīvas nepārtrauktas atpūtas, guļot uz vecā, nolietotā spilvena – tā ir neiespējamā misija.
Vairumā gadījumu slikta spilvena ietekme uz ķermeni ir ilglaicīga, nevis tūlītēja, tāpēc jūs sajutīsiet vēlmi to mainīt tikai pēc laika, kad jūsu kakls sāks sūtīt signālus, ka kaut kas nav kārtībā. Dažiem spilvens var šķist kā sinonīms jebkam mīkstam, ko palikt zem galvas, bet tieši spilvens ir atbildīgs par pareizu kakla un zināmā mērā arī mugurkaula stāvokli visas nakts garumā. Veselības aprūpes speciālisti iesaka nomainīt guļamistabas spilvenus vismaz reizi 2 gados. Tātad, ja mēs parēķinām, ka kvalitatīva matrača garantija ir
10 gadi, tad jūsu spilvens ir jāmaina vismaz 5 reizes, kamēr jūs guļat uz tā paša matrača. Tāpēc negaidiet mirkli, kad jums viss būs jāmaina vienlaikus. Ļaujiet katram kvalitatīva miega elementam nodrošināt tikai pašas labākās īpašības un palīdzēt uzlabot jūsu atpūtu. Kā izvēlēties spilvenu? Izvēlieties mīkstāku un zemāku spilvenu, ja jums patīk gulēt uz vēdera. Tiem, kas guļ uz muguras, lieliski derēs zems, bet atbalstu sniedzošs spilvens. Tiem, kas bieži maina savu gulēšanas pozu, profesionāļi iesaka vidējas cietības un augstuma spilvenus.

Temperatūra

Pastāv uzskats, ka cilvēks daudz labāk guļ vēsā telpā nekā siltā. Vēsā istabas temperatūra palīdz ātrāk aizmigt, vienlaikus stimulējot melatonīna ražošanu organismā. Turklāt zemāka temperatūra palīdz novērst bezmiegu un mazina stresu. Regulāra istabas vēdināšana, gaisa kondicionēšana un gaisu caurlaidīga gultasveļa palīdz uzturēt optimālu temperatūru. Viena no labākajām svaiguma un vēsuma izvēlēm miega laikā ir lins. Šis audums ir elpojošs, tāpēc ķermenis saglabā vēsumu, kas savukārt palīdzēs jums daudz
vieglāk aizmigt.

Miega režīms

Pat visērtākais matracis nepalīdzēs jums aizmigt, ja vien neievērosiet dažus miega režīma noteikumus.
Viena no visizplatītākajām kļūdām ir nedēļas nogalē mēģināt gulēt pēc iespējas vairāk stundu. Miega trūkums darba dienās un mēģinājums to kompensēt nedēļas nogalēs uzjauc līdzsvaru cilvēka ķermenī, apgrūtina pareizā miega ritma atrašanu, tāpēc organisms, iespējams, pilnībā nespēs saprast šādu jūsu uzvedību. Lai uzlabotu miega kvalitāti, eksperti iesaka katru dienu iet gulēt un mosties līdzīgā laikā.
Vienmērīgs ritms palīdzēs ātrāk aizmigt, ilgāk gulēt un vieglāk pamosties. Ir svarīgi atcerēties, ka kvalitatīvu atpūtu bieži nosaka pavisam vienkāršas lietas.

Nav komentāru

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.