25 vienkārši IKDIENAS paradumi, kas palīdzēs uzturēt sevi FORMĀ

Jā, liela daļa no tā kaut kur, kaut kad ir dzirdēta. Bet – vai mēs to ievērojam? Ir skaidrs, ka viss taču sākas tieši ar sīkumiem – viens maziņš paradums pie otra, un tu sasniedz panākumus! Vai tieši otrādi – nesasniedz, ja ieradumi nav no tiem veselīgākajiem. Šoreiz esam apkopojuši 25 mazas, bet ļoti būtiskas viltības, ko vērts atcerēties ik dienas, ja vēlies atbrīvoties no kāda liekā svara kilograma!

DZER ŪDENI PIRMS ĒŠANAS. Glāze ūdens 20 minūtes pirms maltītes garantē par trešdaļu mazāka daudzuma ēdiena notiesāšanu. Tieši tik vienkārši – tad kādēļ tu to neizmanto? Lasi arī – 5 iemesli, kādēļ vērts dzert dabīgi gāzētu ūdeni

MAZĀKI TRAUKI = MAZĀKAS PORCIJAS. Uz mazākiem šķīvjiem porcija izskatās lielāka un otrādi. Ēdot no mazāka izmēra traukiem, tu arī apēdīsi mazāk.

NESTEIDZIES. Ēd tad, kad tev ir laiks, ko veltīt ēdienreizei. Steigā ieturēta ēdienreize teju vienmēr garantē, ka apēdīsi vairāk, turklāt bez baudas.

KUSTIES, KAD VIEN IESPĒJAMS. Ej ar kājām, nevis brauc ar sabiedrisko transportu vai mašīnu, izmanto kāpnes, nevis liftu utt. Iespējas ir, nesaki, ka nav. Jautājums – vai tu tās izmanto.

KONTROLĒ EMOCIJAS. Apzinies, kas ir tās emocijas, kas liek tev ēst – dusmas, skumjas, bailes? Jo skaidrāk apzināsies, jo vieglāk būs izvairīties no šī nelāgā paraduma.

VISMAZ 7 STUNDAS MIEGA. Neizgulējies cilvēks ir ne vien nīgrs, bet arī izsalcis. Izgulies un trakā apetīte tevi mocīs daudz mazāk!

NĒ RESNAJĀM DRĒBĒM. Nepieļauj sev mājās staigāt platās, bezformīgās drēbēs. Centies vienmēr vilkt drēbes, kurās vari nokontrolēt, ja kaut kas lieks ir nācis klāt.

NETURI ĒDIENU ACĪS. Kad esi paēdusi, novāc ēdienu no acīm. Neturi to tā, lai tas tevi kārdina. Tas pats attiecas uz našķiem un uzkodām. Kas prom no acīm, tas mazāk liks grēkot.

IZMANTO TV SKATĪŠANĀS LAIKU. Ievies sev paradumu pie TV sēžot nevis ēst, bet gan kustēties. Jā – pildi vingrojumus, skatoties TV! Lasi arī – 6 efektīvi vingrinājumi – pildi mājās, skatoties TV

PROTAMS – BROKASTIS. Tas, kurš paēdis brokastis, nepārēdās dienā un arī vakarā ne. Brokastis veicina vielmaiņu, rada sāta sajūtu, palīdz organismam pamosties un strādāt pareizi.

SAVAS PUSDIENAS – LĪDZI. Nečīksti un nenovel atbildību par liekajiem kilogramiem uz to, ka dienas laikā nevari ieturēt veselīgas pusdienas. Ņem uz darbu līdzi savu ēdienu. Tā tu visu kontrolēsi.

12 STUNDU PAUZE STARP PĒDĒJO UN PIRMO ĒDEINREIZI. Ja celies 7.00 no rīta, tad pēdējo reizi ēd 7.00 vakarā. Ievēro tukšo periodu vismaz 12 stundas starp pēdējo un pirmo ēdienreizi. Ļauj savam ķermenim atpūsties no ēdiena pārstrādāšanas.

SAMAZINI SĀLS PATĒRIŅU. Ne uzreiz, bet pakāpeniski to ir iespējams izdarīt. Ļauj sev nogaršot, kā ēdieni garšo bez sāls un tu atklāsi jaunas garšas nianses.

IZVAIRIES NO CUKURA. Tieši tas pats ir arī ar cukuru – samazini to pakāpeniski un tu redzēsi – tas nemaz nav tik grūti. Pēcāk nevarēsi saprast, kā varēji iedzert TIK saldu tēju!

ATŠĶIR SLĀPES UN IZSALKUMU. Esi izslāpusi, vai tiešām gribas ēst? Izdzer glāzi ūdens, nogaidi 15-20 minūtes, un tu sapratīsi.

IZVĒLIES ŪDEŅAINAS UZKODAS. Piemēram, arbūzs ir tik labs, jo satur daudz ūdens. Ūdeņainās uzkodas palīdz uzņemt ūdeni un arī mazāk tiek apēstas.

ĒD MĀJĀS. Vairāk ieturi maltītes mājās, mazāk ārpus tās. Ideāli, ja maltītes ārpus mājas piederas vien svētkiem vai kādiem īpašākiem notikumiem. Tā tu garantēsi sev, ka ēd tiešām labu ēdienu, ko pati būsi pagatavojusi.

NEPADODIES STRESAM. Stress grauj it visu. Ja esi no tām, kas stresa ietekmē ēd, tad tas tev ir divtik bīstams. Centies tam nepadoties, centies to izlādēt citādi. Viss atkarīgs no tevis pašas – ja ar prātu apzinies, ka stress liek tev ēst, rīkojies, lai to nepieļautu.

ATĻAUJ SEV PANAŠĶOTIES. Viena diena nedēļā, kad ļauj sev to, kas liegts, par ļaunu nenāks. Šad tad atļauj sev dabūt aizliegto augli, jo ir skaidrs, ka tāpat agrāk vai vēlāk tu nenoturētos.

NETURI MĀJĀS NEATĻAUTOS PRODUKTUS. Ja ir kaut kas, ko ļoti, ļoti kārojas, neturi to mājās katru dienu. Nepērc šokolādi, ja nevari bez tās dzīvot. Kas prom no acīm, tas nekārojas pēc grēka.

ĀBOLS DIENĀ. Viens ābols dienā ļauj gan uzlabot vielmaiņu, gan samazināt apetīti. Ievies to par ieradumu un pavēro – vai kas mainās?

PROGRESU ATZĪMĒ REIZI NEDĒĻĀ. Neveries katru dienu. Sveries vienu reizi nedēļā – no rīta, tukšā dūšā, pēc tualetes apmeklēšanas. Tikai tā tu redzēsi visobjektīvākos sava progresa rezultātus.

NEĻAUJ VIELMAIŅAI IEMIGT. Sports, īstais ēdiens, garšvielas. Dari visu, lai vielmaiņa strādātu, jo tieši tā ir atbildīga par lieko kilogramu kušanu. Lasi arī – 10 produkti, kas uzlabo vielmaiņu un 8 garšvielas, kas uzlabos gan ēdienu, gan vielmaiņu

IZMANTO MODERNĀS TEHNOLOĢIJAS. Mūsdienās, kad ir tik daudz tehnoloģisko iespēju, grēks tās neizmantot. Piemēram tās pašas mobilās aplikācijas, kas palīdz notievēt. Pirms rauc degunu – pamēģini! Lasi arī – 5 bezmaksas mobilās aplikācijas, kas palīdzēs notievēt

NEIEDZER SAVAS KALORIJAS. Un visbeidzot – arī dzēriens ir ēdiens. Neizdzer savas kalorijas! Glāzi svaigi spiestas sulas vēl varētu pieskaitīt pie brokastīm, bet centies samazināt savā ēdienkartē paku sulas, limonādes u.c. nevajadzīgus kaloriju avotus.

5 komentāri
  1. Izrādās, ka pareizi dzīvoju! Jauki! Tikai par 12 h tukšo periodu nepiekrītu, jo ēst nevajadzētu vismaz 2 h pirms gulētiešanas.

  2. Man tieši tukšie periodi ir tie, kas palīdz labi atgūt formu pēc svētkiem un citādiem izēšanās pasākumiem. Reiz lasīju viena zinātnieka skaidrojumu šitam, tur bija ļoti labi paskaidrots, kādēļ tai pauzei jābūt! Tur bija par to, ka ja gribi notievēt tad tai pauzei jābūt 14h pa vidu!

  3. “Neturi ēdienu acīs” – tas ir kā? Neizmantot acis ledusskapja vietā? Vai tiešām kāds tā dara? 😀

Komentēt Zuze Neatbildēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.