20 viegli veidi, kā ATTĪSTĪT savu PRĀTU

Cilvēkiem jātrenē ne tikai muskuļi, bet arī smadzenes. Terminu – neirobika – ieviesa neirobiologs Lorenss Kacs un rakstnieks Mennigs Rubins no ASV. Tā ir savdabīga smadzeņu vingrināšana, aerobika smadzenēm, ar kuras palīdzību tiek uzlabotas koncentrēšanās spējas, novērsta atmiņas pasliktināšanās un smadzenes tiek uzturētas tonusā.

Kāda ir vingrinājumu būtība? No monotona, pierasta darba nogurst visvairāk. Vingrinājumu pamatā ir ierastu darbību veikšana pretēji ierastajai kārtībai. Nepieciešams katru dienu ierastās, šabloniskās darbības nomainīt pret jaunām, neierastām, paveikt tās neparastos veidos. Smadzenēm vajag jaunus iespaidus.

20 vingrinājumi smadzeņu darbības uzlabošanai:
  • Mainām ieradumus. Ierastās darbības mēs veicam gandrīz automātiski un tas neattīsta mūsu smadzeņu darbību. Tīri zobus ar otru roku, nevis ar to, ar kuru parasti. Darbojies ar datorpeli, raksti, turi karotīti utt. nevis ar ierasto roku, bet ar otru. Pamēģini rakstīt/zīmēt ar kāju pirkstiem.
  • Jauna apkārtne. Apmeklē vietas, kurās mēdz pabūt reti vai vēl vispār neesi bijusi. Piemēram, brauc ar tramvaju līdz galapunktam un iepazīsti to. Dodies uz darbu, pastaigā pa citu ceļu kā parasti
  • Lieto jaunas smaržas.
  • Vakarā neieslēdz dzīvoklī gaismu, staigā pa to pēc atmiņas. Tas uzlabos uzmanības un koncentrēšanās spējas. Mēģini apģērbties ar aizvērtām acīm.
  • Atjauno garderobi, nomaini frizūru un dzīvokļa interjeru, katru dienu nomaini datora ekrāna tapeti.
  • Apgūsti Braila rakstu un žestu valodu, svešvalodas.
  • Nestandarta atbildes uz parastiem jautājumiem – Kā iet? Kā pavadīji brīvdienas?
  • Iemācies atpazīt monētas ar taustes palīdzību. Ja jāstāv garā rindā, satausti kabatā monētu un mēģini noteikt tās vērtību.
  • Izvēlies lasīt jaunus žurnālus, grāmatas par tev neierastām tēmām. Lasi skaļi.
  • Mēģini iegaumēt telefona numurus.
  • Skaties TV bez skaņas un mēģini izdomāt, par ko runā. Vēl interesantāk to darīt kopā ar vēl kādu.
  • Padari daudzveidīgu savu atpūtu, ceļo!
  • Jauns darbības temps. Ja māju parasti kārto lēnām, pamēģini to paveikt divreiz ātrāk un otrādi.
  • Mēģini pati izdomāt jaunus jokus un anekdotes.
  • Gatavo vai nogaršo jaunus ēdienus.
  • Ieraksti diktofonā skaņas pa ceļam uz darbu, veikalā, birojā un citur, pēc tam klausieties ierakstu kopā ar draugiem vai ģimeni un mēģiniet noteikt visu skaņu avotus.
  • Pieej pie loga un piecas minūtes ļauj skatienam slīdēt tālumā, tad pieraksti visu redzēto un tajā brīdī domāto.
  • Spēles, kur īpaši nepieciešama atmiņa (piemēram, bridžs) vai kurās jādomā uz priekšu (šahs).
  • Sadali papīra lapu divās kolonnās, katras sākumā ieraksti kādu vārdu. Zem abiem šiem vārdiem uzraksti stabiņu ar vārdiem – asociācijām, piemēram, pirmais vārds atvaļinājums, asociācijas – jūra, lasīšana, ceļojums utt. Jo vairāk vārdu katrā stabiņā, jo labāk. Tad jauktā kārtībā savieno stabiņu vārdus pa pāriem. Uzdevums – izveidot stāstiņu no šiem vārdu pāriem.

2 komentāri

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.