17 ieteikumi, kā MAZĀK strādājot padarīt VAIRĀK

Ja vien tavs darbs nav saistīts ar atsēdēšanu ofisā, iespējams, arī tev noderēs ieteikumi, kā padarīt dienu produktīvāku. Atliek vien pārliecināt bosu, ka brīvais darba grafiks ir firmai izdevīgs, un uz priekšu. Iespējams, jau pavisam drīz iegūsi vairākas brīvas stundas dienā, ko izmantot kā pašai tīk.

Ir priekšnieki, kuri vēlas redzēt, kā viņa darbinieks sēž pie rakstāmgalda no pulksten deviņiem rītā līdz pieciem vakarā. Un viņam nav svarīgi, ka patiesībā šī darbīgā mugura ir veiksmīgi iemācījusies spēlēt spēlītes internetā, sēdēt sociālajos tīklos vai skaipot ar savu labāko daudzeni tā, lai no malas tas viss izskatītos pēc nopietna darba procesa. Ja tā, tad droši vien tev nav vērts domāt, kā padarīt savu darba laiku produktīvāku.

Bet, ja tavā uzņēmumā valda princips – padari darbu un vari būt brīva, padomā, kā veikt to pašu darba apjomu ātrākā laikā. Iespējams, tava darba diena var saīsināties pat par pāris stundām.

17 IETEIKUMI, LAI MAZĀK STRĀDĀJOT, PADARĪTU VAIRĀK
Sāc dienu ar darbu plānošanu
. Desmit minūtes, ko veltīsi, lai saliktu pa plauktiņiem, kādi darbi šodien jāveic, un kādā secībā, var ietaupīt pat pāris stundu. Un atceries, ka, pareizi plānojot, konkrētus darbus drīkst saplānot tikai 60 procentiem laika, bet 40% atstāj negaidītiem darbiņiem, kas noteikti uzradīsies vēlāk.

Darbā mēs veicam neskaitāmi daudz sīku un nekam nevajadzīgu uzdevumu. Pirms sāc darīt ko jaunu, izvērtē, vai tas ir nepieciešams. 
 
Droši vien zini sajūtu, kad radoša un darbā ļoti noderīga doma iešaujas prātā, ģērbjot mēteli un skrienot pie frizieres. Paķer līdzi diktafonu un pa ceļam ierunā tajā to, kas šķiet atcerēšanās vērts. Tas ir ātrākais un, jāatzīst, arī ērtākais piezīmju veikšanas veids, it sevišķi, ja tev rokas aizņemtas un nevari veikt piezīmes.

Uzturi savā darba vietā dzelžainu kārtību. Pētījumi liecina, ka, meklējot vajadzīgos papīrus un kārtojot tos, tu tērē aptuveni 25% sava darba laika. Ja darba lietās valdīs tev zināma, nevainojama kārtība, tu varēsi ietaupīt pat divas stundas sava laika. 

Mēs bieži vien ļoti ilgi gatavojamies kādam svarīgam vai netīkamam darbam. Bet nepatīkamās emocijas tikai aug augumā un laiks iet zudībā. Tāpēc nevelc gumiju un uzreiz ķeries pie lietas. Jo ātrāk tiksi galā, jo ātrāk varēsi to aizmirst.

Mācies pateikt nē,
kad tas nepieciešams. Bieži vien, redzot mūsu darbaspēju pieaugumu, to mēģina izmantot visi, kam nav slinkums. Priekšnieks uzkrāvis papildu darbus par to pašu samaksu, kolēģe lūdz pabeigt projektu, jo pati kavē uz manikīru? Dažreiz palīdzēt ir vērts un vajag, bet mācies pateikt arī nē, ja jūti, ka tevi izmanto. Tas noēd ne tikai laiku, bet arī dzīvesprieku. 

Veic pasta šķirošanu
. Apskati, ko pastnieks sametis tavā pasta kastītē un cilvēki sarakstījuši meilā, un bez žēlastības izlidini papīrgrozā visu, kas šķiet nesvarīgs. Pat ja palaidīsi ko garām, gan jau patiešām svarīgu vēstuli atsūtīs vēlreiz.

Atbildi uz elektroniskajām vēstulēm noteiktos laikos.
Daudz vieglāk un ātrāk ir uzrakstīt un nosūtīt 10 vēstules reizē, nekā 10 reizes pieslēgties pastkastei.

Veicot telefona zvanus,
ievēro vienkāršu principu. Ja cilvēka nav uz vietas un uz telefona zvanu atbild viņa kolēģi, draugi vai radi, nodod šai personai informāciju par savu vajadzību un atstāj savu nummuru ar lūgumu piezvanīt.

Ja tas nav tavs tiešais pienākums, centies neatbildēt uz katru telefona zvanu, kas pienāk ofisā. Atbildot uz citiem adresētiem zvaniem, tu patērē milzum daudz enerģijas un laika.

Ja tev telefoniski vaicā kādu informāciju, kuru tu vēl neesi atradusi, palūdz sarunu biedra telefonu un piesaki laiku, kad atzvanīsi. Netērē savu un otra laiku, meklējot dokumentus ar telefona klausuli rokās.

Pirms veic svarīgus telefona zvanus, sakārto visu, kas tev būs nepieciešams
. Ja tie ir papīri, saliec tos pa ķērienam, uzmet uz papīra trijos vārdos sarunas vadlīniju. Tā saruna būs raitāka un pie reizes radīsi nopietnas speciālistes imidžu.

Ievies melno telefonu sarakstu
. Iespējams, ka vari savā mobilajā kādus noteiktus numurus filtrēt vai arī iedod sarakstu sekretārei. Gandrīz ikvienā darbā ir kādas persona, kas bieži zvana un bezjēdzīgi tērē tavu laiku.

Kontrolē darba paužu biežumu un ilgumu.
Lai strādātu produktīvi, ik pa laikam noteikti ir mazliet jāatvelk elpa, jāizloka kājas, jāizstaipās vai vienkārši jāpablenž laukā pa logu. Tikai skaties, lai šādas pauzes nav ik pēc pusstundas un lai tās neievelkas. Labai atpūtai un ražīgam darbam pietiek ar desmit, piecpadsmit minūšu gariem pārtraukumiem ik pēc divām, trim stundām.
 
Ja esi vadošā amatā, iemācies deleģēt uzdevumus. Sievietes bieži slimo ar iedomu, ka var izdarīt vislabāk. Bet izcilas vadīšanas prasme ir sadalīt darbus. Ļoti daudzus pienākumus var veikt citi, iespējams, pat labāk par tevi. Tavs uzdevums ir pareizi sadalīt šos darbus.

Labā laikā ir pavisam grūti nosēdēt ofisā. Tāpēc, ja tavs darbs saistīts ar datoru, iegādājies klēpjdatoru un iespējams, ka daļu darba varēsi veikt, sēžot parkā uz soliņa vai dzerot kolu pludmales kafejnīcā.

Ja jūties izsmelta un nespēj pastrādāt, aprunājies ar bosu par papildu brīvdienu. Bet, ja uz sapratni no priekšniecības nav ko cerēt, dodies pie ģimenes ārsta. Izgulies, uzkrāj spēkus un atgriezies darba frontē pilna kaujas spara. Tikai neizmanto šo triku bieži!

18 komentārs
  1. Jā, bet priekšņieki bieži vien ir tik kompleksu apsēstu cilvēki, ka viņiem ir vienkārši fiziski nepieciešams, lai darbinieki kā peles atsēž laiku acis nepaceldami. viņi nespēj psiholoģiski tikt galā ar to, ka viņi paši varētu tikit galā ar savu laiku un plānot.

  2. ja, tur tiešām liela loma ir priekšiecībai. valsts iestādē vispār par ko tādu var aizmirst, savukārt privātajiem reti gadās gan priekšnieki, gan darbinieki, kas paši spēj tikt galā ar savu laiku – plānot, uzticēties, darīt laikā, rēķināties utml.

  3. Ļoti tempatisks raksts laika apstākļiem:) Visiem gribas strādāt mazāk un kompaktāk. bet vēl labāk, piemēram, šodien būtu vispār varēt nestrādāt.

  4. Mēs darbā, ja iepriekš sarunājam, varam strādāt mājās. Man sākumā tā likās pilnīga leiputrija, bet pec kāda laika noskaidrojās, ka tādā brīvā režīmā esmu daudz slimnkāka, nekā ejot katru rītu uz darbu un ievērojot noteiktu režīmu un noteikumus.

  5. Da vispār varētu ieviest vislatvijas atvaļinājumu no maija līdz septembrim. Un tauta kļūtu laimīgāka:))))))

  6. Man atkal ir tieši pŗeteji. Ļoti labi un ražīgi varu strādāt mājās. Savukārt darbā ar vienu otru otrešo jāiet uzpīpēt, parunāt, kafija jāiedzer, pusdienas un tādā garā. Rezultātā ir darba dienas beigas un nekas nav jēdzīgs izdarīts.

  7. Un kā mēs tieši vispār savilktu galus kopā, ja visu vasaru nestrādātu? Tādā ilūziju variantā, protams, bet reāli…diez vai. Turklāt, cik tu pati būtu laimīga, ja kādu otro mēnesi nebūt nekas jādara?

  8. Ja jau var saīsināt darba dienu un visu izdarīt ātrāk, tad jautājums, kādu luni tad darbinieks laiž, ja līdz šim ir ērti čukinājis savas 8 stundas? Manuprāt, ja visu var paspēt pāris stundās, tas tik norāda, ka cilvēks ir nepietiekoši noslogots.

  9. Ir jau baigi labi, ja var optimizēt laiku un dabūt papildus laiku. Tikai parasti tas papildus laiks tiek vel’tit, lai vēl kaut o citu paspētu izdarīt, nevis, lai atpūstos.

  10. Zelta lieta ir plānotājs. Ar viņa paīdzību daudz kas ir optimāli menedžējams.

  11. Šitas dikti der kādā normālā zemē/valstī. Bet, toč, ne Latvijā. Te kād neslikti atzīmēja, ka tad, kad tiek atbrivots laiks, viņš noteikti tiek izmantots citu darbu veikšanai, nevis atpūtai.

  12. Mmmmmm – klēpjdators jūrmalā, vai parkā uz soliņa. Tieši tāda sapņa vadīta arī pagājušajā gadā iegādājos jaunu portatīvo, bet kaut kā tas ne reizi nerealizējās tajā jaukajā vīzijā. Tālu līdz Jūrmalai, laika nav. Un arī uz parku ar datoru kaut kā neiesi. Visi ieteikumi itkā labi, bet dzīvē viss ir drusku savādāk.

  13. Tādā diena kā šodien vispār nevar pastrādāt. Pilnīgi bezjēdzīgi ir nākt uz darbu:) Tik vien var kā telefonu paclet, ja tas zvana, bet neko daudz vairāk.

  14. Piemēram, ar to ziņas atstāšanu, lai cilvēks atzvana – tā ir kā ir, jo tev jau parasti vajag, nevis viņam. Tā, ka bieži vien tu zvani vēl. Savukārt, es pat iedomāties nevaru “pagaidīt”, kamēr sakrājas kādi 10 e-pasti. Parasti tas viss ir stipri steidzami, un tu atraujies no tā, ko tobrīd dari, un atbildi. Ieteikumi jau itkā labi, bet tikai mazizpildāmi.

  15. jā un ir arī tā, ka darbi nekad nebiedzas, vari planot neplānot, bet vadība pilnīgi neskatās bet tik liek un liek darbus klāt ka rodas stress no tā vien, ka zini ka NEKAD visus darbus nepabeigsi lai ka sevi disciplinetu un plānotu

Komentēt Patrīcija Neatbildēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.