14 dienas formas atgūšanai

Svētki aiz muguras, un diemžēl, kā katru gadu, tie nav palikuši bez sekām. Nemitīgās ballītes, svētku mielasti un slēgtās fitnesa zāles atstāj savu iespaidu uz figūru. Tāpēc laiks ķerties klāt labās formas atgūšanai.

Neskatoties uz progresu zinātnes jomā, neviens vēl nav izgudrojis brīnumlīdzekli, kā atbrīvoties no liekajiem kilogramiem. Tas jādara katrai pašai pēc sentēvu metodēm – sportojot un veselīgi ēdot.
Tā kā lasi espati.lv, visdrīzāk arī tava ikdiena paiet, sēžot pie rakstāmgalda un garas stundas saspringti strādājot. Bet figūrai nav lielāka ienaidnieka kā sēdošs un mazkustīgs dzīvesveids, kas draudzējas ar neveselīgu uzturu.
Protams, tu vari laiku pa laikam ķerties pie drastiskām diētām, taču visdrīzāk arī šis solis nenesīs paliekošus rezultātus, bet ar laiku var radīt pat vēl lielākas svara un veselības problēmas. Daudz efektīvākas ir uztura un dzīvesveida programmas, kas palīdz no liekā atbrīvoties lēnām. Tiesa gan, arī tās vislabāk darbojas tad, ja vismaz daži veselīga dzīvesveida principi tiek ievēroti ikdienā.

Mēs katra esam individuāla
Kāpēc viena diēta un sporta veids draudzenei ļauj nomest desmit kilogramus, bet tas pats režīms tev nepalīdz atbrīvoties pat no trim? Atbilde ir vienkārša, mēs katra esam savādāka, un arī mūsu ķermenis uz dažādām izmaiņām reaģē atšķirīgi.
Ja vienai šķiet vienkārši celties sešos no rīta, izdzert glāzi ūdens un veikt stundu ilgu skrējienu pa tuvējo parku, tad cita jūtas samiegojusies arī desmitos un uz lielāku fizisko slodzi par kafijas tasītes pacelšanu šai laikā nav spējīga. Tāpēc, pirms izvēlies diētu, vingrojumus un citus veselīgus paradumus, ko ieviesīsi savā dzīvē, ieteicams lūkoties, lai tie būtu piemēroti tavam individuālajam ritmam.
Pareizākais būtu doties pie diētas ārsta un apspriest savus ēšanas paradumus, pierakstīties fitnesa klubā un vairākas reizes nedēļā vingrot. Diemžēl tas ir visai dārgi, turklāt prasa laiku. Tāpēc vairākums no mums šai idejai atmet ar roku, tā īsti pat neiesākušas.
Tomēr, ja vēlies mainīt savus uztura un fizisko aktivitāšu ieradumus, nemet plinti krūmos. Sev piemērotu programmu vari izdomāt pati, ja vien zini veselīga dzīvesveida pamatprincipus.
Jauns sākums nekad nav vienkāršs, tāpēc ir labi, ja šajos mēģinājumos tev palīdz labs partneris. Par tām, kuras vēlas atvadīties no liekajiem kilogramiem, daudz domājuši Nestle pilngraudu brokastu pārslu ražotāji.
Tā kā viens no svarīgākajiem soļiem, mēģinot notievēt un saglabāt labu figūru ilgtermiņā, ir rūpes par veselīgu uzturu un piemērots vingrojumu komplekss, Nestle ir lūgusi speciālistiem izstrādāt īpašu, individualizētu programmu. 
Jaunums ir tas, ka šoreiz tie nav unificēti padomi visām slaidāku ķermeņa aprišu tīkotājām, bet gan tiek ņemts vērā mūsu katras individuālās ķermeņa un ēšanas paradumu īpatnības.
Tev tikai būs jāizpilda anketa un jāatbild uz jautājumiem par saviem ēšanas paradumiem un ķermeņa īpatnībām. Bet pēcāk varēsi izdrukāt kalendāru, kurā ierakstīt lapā atrodamos ieteikumus, kā padarīt ikdienu veselīgāku un nemokoties iegūt labāku izskatu. Bet sīkāk par programmu un Nestle Fitness produktiem lasi www.nestle-fitness.com.

14 dienas veselībai
Četrpadsmit dienas ir labs sākums, lai mēģinātu īstenot jaunus, veselīgus paradumus. Turklāt, iespējams, tev izdosies atbrīvoties no kāda lieka kilograma, sevi īpaši nemokot.

    •    Sāc dienu ar brokastīm. Tās būtu jāēd divu stundu laikā pēc pamošanās. Ja brokastis būs pietiekami sātīgas, visticamāk, tev turpmākās dienas laikā izdosies iztikt bez neveselīgām uzkodām un našķiem.
Lai vēlāk nepārēstos, brokastīs vēlams lūkoties pēc tā saucamajiem lēnajiem ogļhidrātiem – pilngraudu produktiem. Lieliski, ja brokastīs vārīsi pilngraudu putras. Bet, ja tam nav laika un putras tev negaršo, ieteicams ēst pilngraudu brokastu pārslas ar liesu pienu vai jogurtu.

    •    Tas, cik daudz našķojies un tādējādi uzēd liekās kalorijas, lielā mērā ir atkarīgs no tā, vai tavam organismam pietiek enerģijas. Tāpēc dienas laikā mēģini ieturēties ik pēc trim, četrām stundām. Vismaz trīs, bet labāk četras vai pat piecas reizes dienā. Ja starp ēdienreizēm tomēr pārņem kāre kaut ko uzkost, vēlams iestiprināties ar liesu jogurtu, kam pievienotas pilngraudu brokastu pārslas, svaigu augļu vai dārzeņu salātiem (bez majonēzes un citām treknām piedevām).  Regulāras ēdienreizes labvēlīgi ietekmēs arī vielmaiņu, līdz ar to ķermenis čaklāk šķels taukus.

    •    Atceries par uztura piramīdu. Tās pamatā ir ogļhidrāti jeb graudaugu izstrādājumi. Veselīgākā un figūrai draudzīgākā izvēle te ir pilngraudu produkti. Tas ir labākais veids, kā iegūt enerģiju un nejust izsalkumu ilgāku laiku, kā arī apgādāt ķermeni ar nepieciešamajām minerālvielām un šķiedrvielām. Starp citu, izvēloties brokastu pārslas, lūkojies lai tās būtu ražotas no pilngraudu miltiem. Jo tikai tad tās patiešām būs veselīgas un ļaus rūpēties par slaido līniju.
Bieži grēkojam, ēdot pārāk maz dārzeņu un augļu. Vislabāk, ja tie tiek baudīti vismaz divas reizes dienā. Vienu reizi ieteicams ēst svaigu dārzeņu salātus vai arī tvaicētus vai grilētus dārzeņus, bet otru reizi vari uzkost kādu augli. Tikai atceries, ka daļa saldo augļu ir visai bagātīgs kaloriju avots, tāpēc arī ar tiem nevajadzētu pārspīlēt.
Svarīga produktu grupa sievietes ēdienkartē ir piena produkti, jo tie ir galvenais kalcija avots mūsu uzturā. Tāpēc ieteicams ēdienkartē iekļaut pietiekami daudz liesa piena vai kefīra, vājpiena biezpienu un liesus sierus. Nav peļami arī jogurti, izvēlies tādus, kam nav pievienots cukurs un ievārījums. Vislabāk iegādājies jogurtu bez piedevām, bet tā garšu uzlabo ar medu un svaigu augļu gabaliņiem.

    •    Lai gan saldumus un alkoholu bieži vien neuzskatām par ēdienkartes sastāvdaļu, tie ir nozīmīgs kaloriju avots. Tāpēc vēlams samazināt našķošanos un konfektes un maizītes aizvietot ar svaigiem augļiem vai Nestle Fitness pilngraudu pārslu batoniņiem. No alkohola un saldinātu dzērienu lietošanas ieteicamāk būtu vispār atteikties, tie paši ir kalorijām bagāti, turklāt veicina apetīti.

    •    Un, protams, lai uztura režīma maiņa būtu efektīvāka, to vēlams kombinēt ar sportiskām nodarbēm. Tas nenozīmē, ka tev jākļūst par sporta laureāti, bet vismaz pāris reizes nedēļā sportiskas aktivitātes būtu vēlamas. Lai sportošana nekļūtu mokoša un neizjauktu tavus plānus, izvēlies sev tīkamas aktivitātes. Tās var būt gan jogas nodarbības, gan vienkārši vingrojumi mājās. Vai arī rīta skrējiens. Ja saņemties vingrot vienatnē tev šķiet pārāk grūti, dodies kopā ar draudzenēm vai mīļoto vīrieti slēpot, ar bērniem braukt ragavās no kalniņa vai pieraksties tuvējā fitnesa centrā uz aerobikas nodarbībām.

    •    Lai labāk justos, arī ikdienā centies pēc iespējas vairāk kustēties. No rīta vismaz pāris pieturas uz darbu ieteicams iet kājām, nelieto liftu, bet kāpnes, kā arī, sēžot darbā, ik pa laikam izkusties, kaut vai aizejot līdz ofisa otram galam pēc ūdens glāzes.

    •    Un pats galvenais, mīli sevi. Jo tikai veselā miesā ir vesels gars. Neuztraucies, ja pirmajās nedēļās tavs ķermeņa svars strauji nemazinās. Iespējams, ka pārmaiņas jau notiek, tikai tu to vēl neesi pamanījusi. Galvenais, ka tu noteikti jutīsies labāk!

12 komentāri
  1. Lūk, šitas izklausās pēc ieteikuma, kuru ir viegli izpildīt! Nekādas moku diētas un mēle pār plecu sporta zālē!

  2. Nu nezinu, nezinu, vai ar to vien pietiks! Man jau šķiet, ka kaut kas tomēr vēl jādara, lai zaudētu svaru un atgūtu formu. Bet vispār, protams, garšīgs veids k’tievēt:)

  3. liess piens, liess jogursts, liess siers – cik tas viss izklausās skumji! Vajag regulāri sportot, tad nebūs uzturā jālieto liesums! Bet šitās pārslas gan ir garšīgas! Laba kombinācija ir ar Kāruma jogurtu bez piedevām – ne tāpēc, ka liesi, bet tāpēc, ka garšīgi:)

  4. Nstlei kādreiz bija ļoti garšīgas brokastis ar rupja maluma graudu pārslām, rozīnēm un žāvētām āboliem – a nu jau labu laiku izņemtas no pādoānas. Ļoti skumstu pēc tās zaļās paciņas:( Šitas nestāv ne līdzi.

  5. Kā var piespiest sevi brokastot?:( Es no rīta neko vairāk par pus kasfijas krūzi nevaru sevī iedabūt.

  6. bet tik un taa apskauzhu tos kas var eest un neiet labumaa jo var izgarshot visus labumus :)) jo piemeram es ljooti daudz ko nezinu kaa kas garsho….

  7. Kāpēc jāmokās tikai tām, kurām ir drusku liekā svara, atām tievulēm nekād problēmu – ēd, cik grib, kad grib un ko grib. Nu reāla netaisnība.

  8. Nu kāpēc mūs vis joprojām mudina tievēt? Tievai būt vairs nav stilīgi! Un tauciņiem mazliet jābūt – tad esot cilvēkam spēja mīlēt. Tā jogas speciālisti saka!

  9. Es arī atceros tās zaļās Nestle kastītes ar sausajām pārslām – tiešām bija garšīgas! A kāpēc vairs neražo?

  10. Nu kā var tā slinkot, ka pat brokastis nevar sev pagatavot? Var taču pašas tos maisījumus taistīt – no auzu pārslām, rozīnēm, žāvētiem augļiem, banāniem. Kāpēc jāpērk veikalā to, ko pašas var pagatavot?

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.