10 vērtīgi ieteikumi AUGSTO PAPĒŽU cienītājām

Augsti papēži tīk daudzām no mums – tie liek justies sievišķīgi un seksīgi, tie padara mūs garākas un arī slaidākas, tie piedod gaitai tādu valdzinājumu, kādu citādi nav iespējas iegūt. Dažas no mums šādus apavus valkā tikai īpašās svētku reizēs, citas savukārt katru dienu vēlas justies kā svētkos un augstos papēžus ir iemīļojušas arī ikdienā. Taču gandrīz ikviena augsto papēžu valkātāja ir pazīstama arī ar netīkamajām izjūtām kādas var radīt šo apavu valkāšana – sāpes pēdās, noberzumi, tulznas u.c. Šoreiz espati.lv tevi ir sagatavojusi desmit vērtīgus ieteikumus, ja arī esi augsto papēžu mīļotāja. Lasi tālāk un uzzini kā valkāt augstos papēžus nedarot pāri savai veselībai! 

Ņem vērā to, kā pavadi ikdienu!
Svarīgi ir saprast aptuveno laiku, ko ikdienā pavadi uz kājām. Jo tas ir ilgstošāks, jo ērtākus apavus ieteicams izvēlēties, īpaši augstos papēžus atstājot citām reizēm. Taču, ja darbs tomēr vairāk saistīts ar sēdēšanu, tad augstie papēži nekādu lielo ļaunumu tev nodarīt nespēs. Ne velti biroja darbinieces var atļauties saviem smalkajiem kostīmiņiem arī pieskaņot tikpat smalkus augstpapēžu apavus. Tādēļ ieplānojot savas ikdienas aktivitātes, ieplāno arī to, kādus apavus izvēlēsies. Ļoti ieteicams variants, starp citu, ir maiņas apavi – uz darbu dodies ērtākos apavos, taču ierodoties vari pārvilkt iemīļotos augstos papēžus! Turklāt, ja ikdienas gaitās kājas sāks signalizēt par nogurumu, tad ērtāki maiņas lieti noderēs!

Dod kājām atpūtas brīžus!
Ārsti iesaka papēžus ar vidēji augstu papēdi intensīvi nēsāt ne vairāk par 3 – 4 stundām dienā. Ja papēži ir ļoti augsti, tad šis laiks vēl samazinās. Taču, protams, šis ieteikums var būt grūti realizējams, tādēļ labāk dod savām kājām atpūtas mirkļus! Atkarībā no iespējām, atbrīvo pēdas no papēžu apaviem ik pēc 2 – 3 stundām, pamasē tās, veic kādus vingrinājumus, pastaigā basām kājām, vienu vārdu sakot – atpūtini tās! Pēdas tev noteikti pateikt paldies!

Izbaudi staigāšanu basām kājām!
Vasara ir īstais laiks, lai reizumis par apaviem aizmirstu pavisam un izbaudītu staigāšanu ar basām kājām. Veicot šādas aktivitātes tu tā sakot nošausi vairākus zaķus ar vienu šāvienu – staigāšana basām kājām lieliski trenē pēdu muskuļus, taču, lai treniņš būtu pēc iespējas efektīvāks izvēlies nelīdzenu virsmu – akmentiņi, oļi un arī zeme, kas klāta čiekuriem būs laba izvēle. Savukārt staigāšana pa jūrmalas vai citām smiltīm ne vien masēs tavas pēdiņas, bet arī veiks dabisku pīlingu. Izmēģini!

Palutini savas kājas!
Par savām kājām un pēdām ir jārūpējas tāpat kā par visu pārējo ķermeni un varbūt pat vēl vairāk. Regulārs un profesionāli veikts pedikīrs palīdzēs tavām pēdām un kāju nagiem ne vien labi izskatīties, bet tā arī justies. Vakaros, sevišķi pēc aktīvas dienas, ieteicams kājas pavannot un ieziest ar šim mērķim paredzētajiem mitrinošajiem un atvēsinošajiem kāju un pēdu krēmiem. Tāpat dienas gaitā vari lietot atvēsinošos kāju dezodorantus. Vasarā neaizmirsti par staigāšanu ar basajām kājām, kā arī par pēdu masāžu un speciālajiem vingrinājumiem!

Mājās bez papēžiem!
Lai vai kā tiktu pavadīta tava darbīgā dienas daļa, atgriežoties mājās tomēr ir ieteicams pārvilkt ērtas mājas čības un ļaut kājām un pēdām tā pa īstam atpūsties. Lai visas pūkainās čībiņas ar augsto papēdi paliek kino filmu dīvām! Realitātē mājas ir tā vieta, kur atpūšamies ne vien pašas, bet atpūtinām arī savas kājas un pēdas, ko esam samocījušas tik modīgajās kurpēs ar augsto papēdi!

Nost ar kautrību apavu veikalā!
Ne vienmēr augsti papēži nozīmē neērtības. Apavu ražotāju iespējās ir radīt arī tādus augstpapēžu apavus, kas būtu ērti mūsu kājām. Tādēļ nost ar kautrību – iegādājoties apavus atļaujies tos izmēģināt jau veikalā! Mērot apavus vienmēr uzvelc to abās kājās un pastaigā pa veikalu, ieteicams, vismaz kādas 5 minūtes, lai saprastu, vai apavi tik tiešām der, nespiež, neberž un galu galā – vai tie šķiet ērti. Ja rodas kaut mazākās šaubas – visieteicamāk ir no šiem apaviem atteikties, neskatoties uz pārdevējas centieniem pārliecināt – tie iestaigāsies! Starp citu, ir kāds interesants veids, kā pārbaudīt, vai iecerēto apavu papēžu augstums nav pārlieku augsts – uzvelc apavus abās kājās, nostājies taisni un pamēģini pacelties uz pirkstgaliem tā, lai attālums starp apavu papēžiem un grīdu būtu ne mazāks par diviem centimetriem (šajā pārbaudē gan tev būs jālūdz kāda cita cilvēka palīdzība, kurš spēs novērtēt attālumu). Ja tev neizdodas sasniegt vismaz šos divus centimetrus, tad zini – iecerēto apavu papēdis tev ir pārāk augsts. Vēl vienmēr der atcerēties, ka uz apavu veikalu vislabāk ir ieteicams doties vakarpusē, jo pa dienu mūsu pēdas nedaudz piepampst un izvēlētie apavi derēs labāk, nekā no rīta piemērītie.

Vingrini kājas!
Pēdu veselības profilaksei ir ieteicami visdažādākie vingrojumi, piemēram, pēdu apļošana u.c. Taču kājām, kas jau samocītas staigājot apavos ar augstiem papēžiem, ir ieteicami trīs vienkārši, taču efektīvi un sāpes noņemoši vingrojumi. Pirmais ir ikru stiepšanas vingrinājums – novieto labās kājas pēdu tā, lai pirksti balstītos pret sienu, bet papēdis pret grīdu. Liecies uz priekšu, nesaliecot ceļgalus, tādējādi maksimāli pastiepjot apakšstilba muskuļus. Saglabā šo pozīciju 12-15 sekundes, tad atkārto ar otru kāju. Otrais ir muguras stiepšanas vingrinājums – nogulies uz muguras un pievelc labo ceļgalu pie krūtīm. Nekustinot ķermeņa augšdaļu, ar kreiso roku pavelc ceļgalu uz kreiso pusi. Saglabā pozīciju 15-20 sekundes un tad atkārto ar otru kāju. Un visbeidzot trešais – kāju masāža. Uzliec pēdu uz tenisa bumbiņas un ritini to uz priekšu un atpakaļ. Vari izmantot arī speciālās pēdu masāžas bumbiņas. Šīs darbības mērķis ir paātrināt asinsriti pēdās, tādējādi atvieglojot sāpes un muskuļu krampjus. Šādu vingrinājumu vari izmantot pat ikdienā zem biroja galda!

Pievērs uzmanību pazīmēm!
Ne vienmēr apavi ar augstiem papēžiem kaitē tavām pēdām. Tas atkarīgs no visdažādākajiem faktoriem – no tā, cik augsti ir šie papēži, no tā, cik ilgi tu tos valkā, no tā, kādas ir tavas pēdas īpatnības utt. Taču ir pazīmes, kurām noteikti vērts pievērst uzmanību – regulārs un izteikts pēdu un kāju nogurums, kāju muskuļu sāpes, pietūkums (kaut vai neliels), ādas sacietējumi (sevišķi pēdas iekšpusē pie pirkstu pamatnes), sāpes papēžu rajonā, kā arī noberzumi un tulznas. Ja tu regulāri konstatē kādas no šīm pazīmēm, tad ieteicams apdomāt, vai augstie papēži netiek valkāti pārlieku bieži vai nepareizi!

Uzzini savu optimālo apavu papēža augstumu!
Vai zināji, ka katrai no mums ir individuāls optimālais (ieteicamākais) apavu papēžu augstums? Jā, zinātnieki ir izskaitļojuši, ka optimālais papēža augstums ir 1/7 daļa no tavas pēdas garuma. Tātad, ja tava pēda ir, piemēram, 28 centimetrus gara, tad tev ieteicamākais apavu papēžu augstums ir aptuveni 4 centimetri! Šāda augstuma papēži tad būtu tie piemērotākie tavām aktīvajām dienas gaitām.

Ņem vērā iedzimtības faktoru!
Ir vērts apzināties, ka pēdu problēmas ne vienmēr ir saistītas tikai ar nepareizi izvēlētiem apaviem. Ārsti apgalvo, ka ļoti bieži pie vainas ir iedzimtība, kuru augstu papēžu nēsāšana var tikai pastiprināt. Tādēļ ļoti būtiski ir zināt vai arī tavā ģimenē nav iedzimtas kādas noslieces uz pēdu problēmām vai deformācijām. Ja tādas ir, tad ieteicams jau laikus konsultēties ar speciālistu par pareizo apavu valkāšanu un pēdu kopšanu!

 
9 komentāri
  1. Jā bet man TĀ patīk augstie papēži… es tad labāk vingroju un ievēroju visus šos ieteikumus, nevis atsakos no papēžiem 🙂

  2. kur komati? auuu, nu cieniet taču lasītāju! kāpēc jāpublicē raksts, kurā elementāri trūkst puse komatu?

  3. Iešu šodien pirkt kurpes, domājams ar augstiem papēžiem :), pamēģināšu to “pastiepšanos uz pirkstgaliem”.

  4. “…, ja tava pēda ir, piemēram, 28 centimetrus gara…” 40. izmērs ir 26cm.. Par kādām pleznām mēs runājam?! 😀

  5. Re kā. Dāmas ar lielākām pēdām var nēsāt augstākus papēžus 🙂
    Vēl pie visiem ieteikumiem varu piebilst, ka ir pieejami gēla polsterīši, kas atvieglo augspapēžu apavu valkāšanu. Īpaši dobai pēdai. Mīkstāk un pēda neslīd uz priekšu.

Komentēt

Tava e-pasta adrese netiks publiskota.